Lamineringsmaskinen glöder …

Ja,  nästan i alla fall. Det råder febril aktivitet inför årets DHB- sommarläger och en massa bildstöd ska hinna tillverkas.  Schemabilder, stationskartor, kommunikationsknippor till barnledare, recept med bildstöd, och kanske några memoryspel med bilder och ritade tecken.

Tanken är förstås att materialet ska kunna återanvändas flera gånger.  Men vi har kommit på en del förbättringar och vi vill prova i år. Samt vill vi göra kommunikationsknippor. Det är 25 barnledare som ska ha varsin knippa. Fem barngrupper ska ha varsin schemabok. Barnledare har skrivit listor med ord att ha som schemabilder, ca 50 st.

50 st x 5 grupper ger det antal schemabilder som ska layoutas, skrivas ut, lamineras, klippas isär och monteras på kardborreband. Helst vill barnledarna ha ett komplett set schemabilder till varje lägerdag, så då får man multiplicera antalet schemabilder med sju.

Eller så får de helt enkelt flytta bilderna dag för dag …

I år har vi även gjort en del bildstöd till DHB riks sommarläger i Ädelfors.

Tiden var knapp pga barnledare inte hunnit detaljplanera aktiviteter. (pga egna studenskivor och skolavslutningar etc) Men vi utgick från den info vi fått samt ord vi använt tidigare och  fick ihop 4 st schemaböcker i A5 format, 5×8 schemabilder x 4 böcker (puh!)och klockbilder till boken. Och även några användbara recept. Samt skickade vi med utvärderingslappar  och hoppas på konstruktiv feedback för att kunna utveckla projektet.

Länkar till materialet:

klockbilder små