Arvsfondens Sverigeresa – vill inspirera föreningar att söka projektstöd

Bildstöd i föreningsliv är ett treårigt arvsfondsprojekt! Bor du i Västra Götaland och har en nyskapande idé eller är engagerad i en förening? Då borde du anmäla dig till arvsfondens informationsträff:

Arvsfonden besöker Göteborg!

Känner ni till att ni kan söka pengar ur Arvsfonden?

Arvsfonden fördelar pengar till nyskapande och utvecklande projekt i föreningslivet. Det finns två olika typer av stöd: Projektstöd – när man vill göra något och Lokal- och anläggningsstöd – när man vill bygga något. Den 12-13 mars kommer Arvsfonden till Göteborg för att informera om vilka möjligheter din förening/organisation har att söka stöd.

Allmänna arvsfonden har tre målgrupper. Det är barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Under 2019 har Arvsfonden som mål att fördela 720 miljoner kronor till projekt inom civilsamhället över hela Sverige.

Arvsfonden är just nu på en Sverigeresa för att sprida information om verksamheten, vilka kriterier som gäller för att söka pengar och hur man som förening söker pengar ur fonden.

Nu har din förening chansen att ta del av information om, till vad och hur ni kan söka pengar till er verksamhet.

Två möjligheter att träffa Arvsfonden på Folkets Hus i Göteborg:

12 mars kl 18-21 för föreningar i Västra Götaland
13 mars kl 09-12 för tjänstemän som arbetar i och för föreningslivet

Informationsträffen är kostnadsfri! Anmäl er på https://www.arvsfonden.se  Sverigeresa i Västra Götaland

Välkommen!