Bildstöd – DHB Västras årsmöte

DHB Västra hade årsmöte den 23-24 mars 2019. Föreningen fyllde 70 år så det blev lite extra jubileumsfirande.  Drygt 100 medlemmar kom på mötet. De vuxna fick en intressant genomgång av föreningens historia innan årsmötet. Avgående ordförande Daniel Lakso hade letat upp och  intervjuat tidigare föreningsaktiva genom åren och sammanställt en jubileumsbok som delades ut till alla. Medan mötet pågick härjade barn och barnledare på Leos lekland och fick sedan åka till Pjäshallen för att prova på olika idrotter i samarbete med Parasport Göteborg. På kvällen bjöds det på bankett med buffé, quiz och några modiga barn gjorde fantastiska framträdanden på scenen.  Dagen därpå spelades det Beachvolley i sand och tropisk värme och sedan var det dags för längdåkning med instruktör i Skidome, Serneke Arena.

Vi i projekt Bildstöd tog fram schema och pratkartor till eventet.

DHB Västra är en förening för familjer som har barn med kommunikationsvariation – t ex språkstörning, flerfunktionshinder, hörselnedsättning, dövhet.  Föreningen anordnar bl a teckenkurser och ett flertal  aktiviteter varje år.  Aktuell info om kommande aktiviteter finns här