Bildstöd inför sommarläger

DHB Västras sommarläger med kurser i teckenspråk och föräldraskapoch äger rum på Tanumstrand 4-10 augusti 2019.

Eftersom lägergruppen i år beslutat utöka antalet barngrupper till sju istället för fem behövdes ytterligare 2 set med schemabilder för veckan tas fram. Och eftersom ett antal nya aktiviteter planerats in behövde alla schemaset – inkl digital bilddatabas till surfplattor – uppdateras och utökas med nya bilder. Varje grupp får en schemabok med färgkodade veckodagar där schemabilder kan sättas in dag för dag, och boken kan tas med på aktiviteter. Vi tar även fram större variant schemabilder att ha på A3 blad vid morgonsamling.

Det blir väldigt mycket arbete med att skapa, skriva ut, klippa isär, laminera och fästa kardborreband på varje bild. Men tanken är att de ska kunna återanvändas flera gånger. Materialet kommer att läggas upp som pdf på hemsidan under fliken dokument. Vi använder programmet In Print 3 från Symbolbruket, med tilläggsdatabasen Ritade Tecken från SPSM.