Bildstöd till läger- och ridverksamhet på Söderåsens Forsgård

Söderåsens Forsgård är en idyllisk, rofylld plats för rekreation och återhämtning. Ulrika Stengard Olsson och Söderåsens Forsgård erbjuder bl a ridsjukgymnastik på trevliga islandshästar, och ridläger för personer med funktionsnedsättning. Ulrika kontaktade oss redan i februari ang bildstöd i verksamheten för ökad delaktighet och inkludering, och vi har skickat en del a5 blad till påseeende.

Vecka 44 blev det äntligen av med ett besök i denna underbara miljö för mer utförlig analys och information om bildstöd. 🐎🐰🐔🐱

Man har tidigare fått lite hjälp från habiliteringen tidigare – men som framgår av knippan speglar det inte riktigt fakta. Att klappa en häst innebär inte att man klappar händer. Och hur många förknippar färgen grön med ordet starta?

Nu planerar vi att ta fram ett grundkit med schemabilder, knippor, och pratkartor om vad man kan göra på gården. Med ritade tecken. Och förhoppningsvis kan vi med Ulrikas hjälp också fixa en folder för ridsport och hästskötsel. 😀🐴