Bildstöd Simskola

Vi fick en förfrågan från Simlabbet i Umeå om vi kunde hjälpa till att ta fram bildstödsmaterial till barn och ledare. Simlabbet driver simskola för barn med hörselnedsättning och andra kommunikationsvariationer.  Det här tyckte förstås vi i projekt Bildstöd verkar väldigt intressant, och vi började leta fria bilder och fundera på möjligt upplägg och layouter att diskutera och testa.

Här är ett förslag på  översikt lekar att välja mellan.

In print 3 har en hel del mallar med rutnät, men inget med cirklar – vilket är väldigt användbart till tankekartor. Men om man väljer en ruta i rutnätet i vänsterkolumnen, klickar på celler och ökar hörnradien till ca 15-20 mm – så har man skapat en cirkel, som kan kopieras till flera. Eller så kan man utgå från vårt dokument 🙂  Länk finns här.

Material – pdf, foto och länk till In Print 3 dokument finns även samlat under fliken Dokument.

Obs! Simlabbet/Girlsinsport vill gärna utbilda kvinnliga simtränare i Tecken som stöd för att inkludera fler barn i simundervisning.  Kontakta dem för vidare information.